Ahogy elkezdtem foglalkozni a bizalom témakörével, rögtön újabb
csalódásban volt részem. Ezt a történetet tanulságképpen szeretném veled
megosztani. Sajnos, biztos vagyok benne, hogy te is kerültél már
hasonló helyzetbe.
A napokban a helyi piacon vásároltunk. Vettünk egy zsák krumplit.
Szépek voltak, jó áron. Ahogy mérte az eladó a zsák burgonyát, a mérleg
felénk nem mutatott, csak felé. Mi a bizalmunkat fektettük az árusba.
Mégha egy pillanatra meg is fordult a fejünkben, nem kérdőjeleztük meg
amit mondott. Nem akadékoskodtunk, hogy "már pedig szeretnénk megnézni,
hogy valóban annyit mért-e". Fizettünk és távoztunk.
Itthon aztán a saját lelkiismeretünk megnyugtatására, ráraktuk a mérlegre a zsákot. -2,5 kg! Ennyi bizalmat vesztettünk aznap.Igazából nem a pénz, ami számít, hanem az érzés, hogy átvertek. Ilyen
átverések gyakran előfordulnak. Az ember már szinte csak legyint: "Ááá,
ez mindenhol előfordul." Az olcsó mégsem olyan olcsó. De miért kell
ennek természetesnek lennie? Miért fogadjuk el ezt a "járulékos
veszteséget"? Nem lenne tisztességesebb, ha 20 Ft-tal többet írna ki a
táblára, de ténylegesen annyit fizetnék az áruért, amennyit kell? Én a
drágább, de becsületes árusnál költeném el a pénzem legközelebb is.
Belegondolok, hogy ha valaki igénybe veszi a szolgáltatásaimat, és a
megállapodott díjnál nagyobb összegről állítom ki a számlát, vajon mi
lenne a reakció? Mit várhatnék az ügyféltől? Természetesen,
visszaküldené a számlát és elveszítenék egy klienst. Soha nem dolgozna
velem többé. Vajon ér annyit egy kis nyereség? Tényleg érdemes
kockáztatni pár száz vagy pár ezer forintért. A bizalomnak ára van. Elég
egyszer elveszíteni, és talán soha többé nem sikerül visszaszerezni.
Ha neked is vannak hasonló tapasztalataid, kérlek, küldd el nekünk a sikerkoktel@gmail.com címre. Osszuk meg egymással tapasztalatainkat.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése
(
Atom
)
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése